Frågor och svar 2017-02-04T13:17:10+00:00
Jag har inte fått något e-postmeddelande från Smpl 2017-05-02T14:59:03+00:00

Det kan finnas flera orsaker till varför du inte fått ett e-postmeddelande.

Här följer några frågor för att försöka lösa problemet:

  • Har du Gmail?
    Om ja, då ligger meddelandet troligtvis under fliken “Kampanjer”
  • Har du bekräftat din registrering till utmaningen?
    När du registrerade dig fick du ett e-postmeddelande där du ska bekräfta att du ska vara med. Detta extrasteg är för att inte någon annan ska lägga till dig av misstag.
  • Anmälde du dig efter start?
    Om du anmälde dig efter start skickas inte tidigare uppgifter till dig. Du får den första uppgiften kl 07:00 första dagen efter du registrerat dig.
    Vill du ta del av tidigare uppgifter hittar du dem på sidan för utmaningen. Du har fått en länk till den i välkomstmeddelandet.
  • Har du tittat i mappen för skräppost?
    I mappen för skräppost brukar det samlas ett och annat e-postmeddelande. Om du anger info@smpl.nu som betrodd användare minskar risken för att e-postmeddelanden från Smpl hamnar i mappen för skräppost.
  • Har du angett info@smpl.nu som en betrodd avsändare?
    För att garantera att meddelande når fram anger du Smpl som en säker användare.
    Så här gör du i Outlook/Hotmail:
    1. Gå in på e-postinställningar
    2. Klicka på “Alternativ”
    3. Klicka på “Betrodda avsändare” under “Skräppost”
    4. Ange info@smpl.nu som en betrodd avsändare
    5. Klicka på + tecknet / Spara

Har det fortfarande inte löst sig när du provat ovan tips ber vi dig skicka ett e-postmeddelande till info@smpl.nu så ska vi se om vi kan hjälpa dig.

Kostar det något att vara med i utmaningen? 2017-05-02T14:54:20+00:00

Utmaningen är gratis under tiden den pågår.

Om du vill ha tillgång till utmaningen längre och/eller ta del av tidigare utmaningar kan du bli medlem hos Smpl.

>> Läs mer och bli medlem

 

Hur går utmaningen till? 2017-05-11T12:47:10+00:00

Så här går det till:

  • En enkel uppgift via film (YouTube) och text skickas till dig per e-post kl 07:00 varje dag i 30 dagar
  • Uppgifter och tips handlar och att få ordning i hemmet och en hållbar konsumtion.
  • Uppgiften tar 5-15 minuter att genomföra
  • Alla uppgifter och filmer finns samlade på en sida som du får tillgång till efter registrering
  • Du bestämmer själv takten, du kan göra uppgiften samma dag eller vänta.
    Brita rekommenderar att inte vänta för länge för då ökar risken att inte få det gjort.
  • Rapportera in dina resultat till Smpl varje vecka för chansen att vinna boken “Ordning hemma – Smarta tips för en enklare vardag”. Länk till inrapportering får du via e-post.
    ordning hemma
  • Om du vill dela dina före- och efterbilder, tips, råd och berättelser kan du göra det i utmaningens Facebookgrupp Ordning hemma på 30 dagar.
    Gruppen är inte hemlig/låst, så dina vänner kan komma att se och inspireras av dina framgångar i utmaningen.
  • OBS! Om du registrerar dig efter start kan Smpl inte skicka dig tidigare uppgifter. Du får den första uppgiften kl. 07:00 efter att du har registrerat dig.
  • Du har tillgång till uppgifterna i två veckor efter att utmaningen är slut. Vill du ha fortsatt tillgång till utmaningen kan du bli medlem hos Smpl. Som medlem får du tillgång till alla tidigare utmaningar, rabatter hos Smpl, samarbetspartners och mycket mer under ett helt år.
    >> Läs mer och bli medlem

>> Fler frågor och svar om utmaningen

Jag vill avbryta mitt medlemskap – hur gör jag? 2015-06-23T16:23:57+00:00

Vad tråkigt att du vill avbryta ditt medlemskap hos Smpl. Eller så kanske det betyder det att du har struktur och ordning som redan fungerar för dig, ett stort grattis till dig i så fall 🙂 !

Så här gör du om du vill avbryta ditt medlemskap:

  1. Gå in på Mitt konto på medlemssidorna.
  2. Leta upp din prenumeration.
  3. Klicka på avbryt.

Klart!

Jag har glömt mitt lösenord – hur gör jag? 2017-02-04T13:20:06+00:00

Om du har glömt ditt lösenord gör du så här:

  1. Gå in på medlemssidorna.
  2. Klicka på “Glömt ditt lösenord?”
  3. Följ instruktionerna.
Hur byter jag lösenord? 2017-02-04T13:20:07+00:00

Du kan byta ditt lösenord på sidan “Mitt konto“, under “Ändra konto”.

Vad har jag för användarnamn? 2015-03-22T12:38:22+00:00

Din e-postadress är ditt användarnamn vid inloggning.

Lösenord är det lösenord som du angav vid registrering av medlemskap.

Vad betyder Smpl? 2015-03-22T13:24:46+00:00

Smpl kommer från engelskans Simple.

Simple betyder enkelt på svenska.

För att förenkla namnet har vokalerna tagits bort.

För att förtydliga vad Smpl betyder syns ofta “Organiserad enkelhet” intill Smpl så här:
Smpl™ – Organiserad enkelhet