Att-göra-uppgifter kan till exempel vara att handla en liter mjölk, rensa förrådet, skriva en rapport eller att boka en klipptid.

Vad du än har att göra så är det bra att få översikt över det du ska göra. Här nedan har jag listat fem tips om hur du kan göra för att få koll på dina att-göra-uppgifter.

5 tips – Så får du koll på dina att-göra-uppgifter

  1. Notera alla uppgifter på ett ställe (även de som du har i huvudet). På så sätt får du bättre koll på det du ska göra, du får lättare att planera utförandet av uppgifterna, du frigör hjärnan till annat som är viktigare (än att komma ihåg att-göra uppgifter) och du får en bättre sömn.
  2. Skriv in de uppgifter som behöver genomföras på eller innan ett visst datum i kalendern. Lägg till en avisering för att få en extra påminnelse.
  3. Trello är ett bra elektroniskt verktyg för dig som vill se dina uppgifter mer visuellt. Trello är bra för projekt men också andra uppgifter och saker som du behöver ha koll på. Trello finns på webben och som en app.
  4. Kategorisera dina uppgifter med kanban-metoden. Kanban är en japansk term för skylt eller tavla. Min kanban här nere är uppdelad i 4 olika kategorier:
    • Att göra
    • Pågående
    • Klart
    • Godkänt / Fungerar

Smpl's kanban-mall för att-göra-uppgifter
Denna metod fungerar bra för dig som vill se dina uppgifter allteftersom du gjort klart dem.
Som medlem kan ladda ner mallen som en Pdf i A4-format och skriva ut den. Du behöver logga in för att se mallen.

>> Logga in här

>> Bli medlem här

  1. Gå igenom dina att-göra-uppgifter i slutet av varje dag för att få koll på vilka du har gjort, vilka du har kvar att göra och när de behöver göras.

Stort lycka till!

Ladda ner och skriv ut Smpl’s kanban-mall

(för medlemmar)

>> Logga in för att se mallen.

När du loggat in går du tillbaks hit och uppdaterar sidan.