En förenklad vardag är något som jag brinner för. I hela mitt liv har jag hjälpt människor och företag att förenkla och skapat ordning och reda, på olika sätt, sätt som fungerar i deras vardag.
I tidigare inlägg har jag berättat om att jag älskar att förenkla vardagen för människor. Jag använder min kompetens och erfarenheter i tidigare anställningar och jag hjälper även på företag och arbetsplatser att få ordning och reda på saker, dokument och information, som underlättas medarbetarnas vardag när de arbetar.
45 arbetsdagar per år tillbringar en tjänsteman i genomsnitt att leta efter intern information, enligt en undersökning gjord av McKinsey
Jag är övertygad om att ordning och reda bidrar till en bättre arbetsmiljö och minskar tiden att leta och vara frustrerad över saker och information.
Jag rekommenderar alltid företag att börja med grunden, en stadig grund att stå på skapar goda förutsättningar för företaget att växa och underlättar enormt för medarbetare.
En grundstruktur i arbetsmiljöarbetet är något som jag hävdar ska prioriteras för utan friska medarbetare är det inget friskt företag och dessutom inför Arbetsmiljöverket inför sanktionsavgifter 1 juli 2014 för de företag som inte sköter sitt arbetsmiljöarbete, företaget kan få betala upp till en miljon kronor i avgift.
Exempel på vad företag kan göra för att förenkla arbetet med arbetsmiljön (detta är ett axplock av uppdrag som jag har varit drivande i):
Nu driver jag Smpl – Organiserad enkelhet och jag hjälper både privatpersoner och företag att skapa ordning på saker, dokument och information, på ett enkelt sätt som fungerar i din vardag, jag erbjuder inga knepiga lösningar som ingen förstår eller som inte går att använda.
Just därför blev det namnet Smpl som kommer från engelskan Simple (vokalerna borttagna för att förenkla) och som betyder enkelt på svenska. Du kan läsa mer om Smpl’s historia här, och i bloggkategorin Smpl’s historia
Om du behöver hjälp med en enkel grundstruktur och ordning på saker, dokument, information eller systematiskt arbetsmiljöarbete i företaget / på din arbetsplats, tveka inte att höra av dig! Mina kontaktuppgifter hittar du här.
Vi hörs och ses!
//Brita Hahne, Kaoskonsult och organisatör