Post och räkningar har en tendens till att läggas på hög i tex. köket eller hallen.

Här är 5 tips för att förenkla din vardag och för att du ska slippa dyra irritationer med betalningspåminnelser och att post och räkningar ”försvinner”

  1. Gå igenom posten direkt när du kommer innanför dörren eller till kontoret.
  2. Rensa bort det som du inte ska ha kvar, lägg det direkt i återvinningen, kom ihåg att kuvert inte får läggas i återvinningen (maskinerna tycker inte om klistret som är på kuvert)
  3. Fastna inte i att läsa posten, det kan du göra sen. Lägg allt som du ska läsa på ett ställe.
  4. Räkningarna registrerar du för betalning direkt om du har en app. (majoriteten av bankerna har en app idag där du enkelt kan scanna in din räkning, tar bara 30 sekunder) Om du inte har en app. lägger du räkningarna på ett ställe: ”Att betala denna månad”.
  5. Det som du ska spara men som du inte behöver agera på (t.ex. försäkringsbrev) lägger du på en ”Att sortera” plats, eller om du är riktigt duktig lägger du dem direkt där de ska vara.
    Om du har en ”Att sortera” plats, kom ihåg att inte låta högen växa sig allt för hög, ta tag i den minst varannan vecka.